اصول دیزاین تاپــسر چارچوبی است که در هویت مفهومی برند ریشه دارد، به همه خروجیهای دیزاین سروشکلی استراتژیک میدهد و آنها را یکپارچه میکند تا مخاطب تجربه منسجمی از ارتباط با برند تاپــسر داشته باشد. اگر بخواهیم تفاوت اصول دیزاین با گایدلاینهای هویت بصری را شفافتر کنیم، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تمرکز اصول دیزاین روی استراتژیهای کلی است و نگاهی کلان به حوزه دیزاین برند دارد؛ در حالی که گایدلاینهای هویت بصری از مصادیق کاربردی دیزاین در دنیای واقعی صحبت میکند. بهعنوان مثال، موضوع پالتهای رنگی برند در گایدلاینهای هویت بصری تعریف میشود و کمینهگرایی یا خلاقیت، ارزشهایی هستند که اصول دیزاین به آنها میپردازد. در ادامه میتوانید با اصول دیزاین برند تاپــسر بیشتر آشنا شوید.
دیزاین استراتژیک
گروه تاپــسر با خدمات خود سعی میکند به کسب و کارها ماندگاری و عمق بیشتری بدهد این مدل ذهنی در دیزاین تاپــسر هم بروز و ظهور پیدا کرده است.
دیزاین تاپــسر در خدمت حل مسائل ارتباطی و کسبوکاری این سازمان است. بریف دیزاین از استراتژیهای بالادستی سرچشمه میگیرد و در یک مسیر رفتوبرگشتی، با استراتژی هممسیر میشود تا یکدیگر را اصلاح و تکمیل کنند.
دیزاین کمینه گرا
تاپــسر شخصیتی هوشمند دارد. هوشمندی یعنی گوشبهزنگبودن و خلق فرصت از دل محدودیتها. دیزاین تاپــسر هوشمندی را در کمینهگرایی جستجو میکند. در دیزاین تاپــسر ، اصل بر استفاده حداقلی از عناصر فرمی است. هر عنصری که تعریف و کارکرد مشخصی نداشته باشد، حذف میشود. دیزاین تاپــسر از محدودیتهای فرمی به خلق فرصتهای ارتباطی با مخاطب میرسد.
دیزاین خلاق
نوآوری یکی از اصلیترین صفتهای برند تاپــسر است. این ویژگی در ابعاد گوناگون تجلی پیدا میکند؛ از ویژگیهای محصول و بهکارگیری تکنولوژی گرفته تا تولید و ارائه خدمات با کیفیت. برایناساس، دیزاین تاپــسر بهعنوان یکی از ابزارهایی که به ارتباط برند با مخاطب شکل میدهد، همیشه بهدنبال کشف راهحلهای نوآورانه است. خلاقیت بهعنوان یک مدل ذهنی در فرایند دیزاین نقش بازی میکند و به خروجیهای دیزاین جان میدهد.
دیزاین پویا
تاپــسر در انواع مختلف کسب و کار و تمام مراحل دیزاین با مخاطبان خود همراه میشود. برای پاسخگویی به این طیف گسترده از گوناگونی و تنوع، دیزاین تاپــسر پویایی را بهعنوان یکی از اصول خود برگزیده است. پویایی از نظر ما یعنی ایجاد تحول در فرمهای اساسی و هویتساز دیزاین برای انتقال درست پیام به مخاطب. دیزاین تاپــسر ، با استفاده از عنصر پویایی، مخاطب را با خود همراه و هممسیر میکند.
دیزاین متمایز
تمایز تاپــسر از نوع نگاه این برند از مفهوم "مشارکت برای توسعه منابع" نشات میگیرد. این نگاه در دیزاین تاپــسر هم جاری شده تا جایی که تمایز بهعنوان یکی از اصول دیزاین تاپــسر انتخاب شده است. از منظر ارتباطی، دیزاین یکی از اصلیترین نقاط تمایز ارتباطات برند تاپــسر است. دیزاین در هر موقعیت ارتباطی، در کنار پیشنهاد راهحلهای نوآورانه، به تمایز آن موقعیت ارتباطی میاندیشد تا بیانگر تمایز نگاه تاپــسر به مقوله صنعت و تجارت باشد.