banner
banner

لحن و ارزش‌های کلامی

لحن غالب

ما معتقد به «یکنواختی» لحن نیستیم. برند می‌تواند بسته به مختصات ارتباط، لحن‌های مختلفی را به‌کار گیرد؛ درست همان‌طور که یک انسان در موقعیت‌های مختلف، از لحن‌های متنوعی استفاده می‌کند. چیزی که ما در تاپــسر به آن باور داریم «لحن یکپارچه» است. تاپــسر شخصیتی دوستانه، اجتماعی و پشتیبان دارد؛ با این توصیف، «لحن غالب» فاوان در رسانه‌های مرکزی مثل وب‌سایت و اپلیکیشن «دوستانه» است. همچنین براساس اصل یکپارچگی، لحن‌های دیگری هم در قالب یک طیف لحن برای تاپــسر طراحی شده تا در رسانه‌های مختلف و متناسب با پیام و مخاطب، از آن‌ها استفاده شود.

طیف لحن مورداستفاده هولدینگ تاپـــسر
company tone
اسکرول کنید

ارزش‌های کلامی هولدینگ تاپـــسر

در مسیر ارتباطات کلامی، صفت‌هایی به کلام تاپــسر اطلاق می‌شود که از شخصیت برند (هویت مفهومی) نشات گرفته است. این صفت‌ها در غالب ارزش‌های کلامی و درست مثل یک چک‌لیست، کلام برند را با هویت مفهومی آن در یک مسیر قرار می‌دهند. با ارزش‌های کلامی تاپــسر آشنا می‌شویم

picture

کلام دوستانه

تاپــسر رابطه‌ای دوستانه با کاربرانش دارد. او خودش را رفیق آن‌ها می‌داند و پایشان می‌ایستد. کلام تاپــسر نگاه بالا به پایین ندارد و همیشه سعی می‌کند رابطه نزدیک‌تری با مخاطبش ایجاد کند.

picture

کلام مردم گرایانه

تاپــسر موجودیتی اجتماعی دارد و با طیف‌های متنوعی از مردم ارتباط دارد. به همین دلیل لازم است به زبان مردم صحبت کند و از این طریق، ارتباط نزدیک‌تری با کاربرانش داشته باشد. تاپــسر از واژه‌هایی استفاده می‌کند که همه مردم آن را بفهمند و بتوانند پیام تاپــسر را دریافت کنند.

picture

کلام متعهدانه

تاپــسر پای جامعه‌اش ایستاده است. تاپــسر منابع اصلی‌اش یعنی «وقت» و «انرژی» را پای این تعهد می‌گذارد و به آن پایبند است.

picture

کلام همدلانه

تاپــسر پیگیرِ پشتیبانی و حمایت شایسته از پرسنل خود است. تاپــسر برای افزایش کیفیت زندگی آن‌ها تلاش می‌کند و هم‌و‌غمشان را دارد. این روحیه نه‌تنها در طراحی محصول، که در ارتباطات و پشتیبانی برند هم باید خودش را نشان بدهد.

picture

کلام محترمانه

تاپــسر احترام می‌گذارد و احترام می‌بیند. تاپــسر رفتاری حمایت‌گرانه با مخاطبانش دارد تا آن‌ها حس ارزشمندی و احترام دریافت کنند. البته درست است که تاپــسر رابطه‌ای دوستانه برقرار می‌کند، اما این به معنای بی‌احترامی و جابه‌جاشدن حرمت‌ها نیست.

picture

کلام فناورانه

تاپــسر با ورود به زیست بوم کسب و کارهای دیجیتال روی لبه تکنولوژی حرکت می‌کند. در واقع تاپــسر برند دیروز نیست، بلکه برند امروز تا فرداهاست. پس باید مدرن و به‌روز صحبت کند و از ادبیات اداری پرهیز کند.

picture

کلام صادقانه

روراستی یکی از ارزش‌های اصلی تاپــسر است. تاپــسر با مخاطب صادق است. این ویژگی هم در شخصیت برندش وجود دارد، هم در برند های زیر مجموعه اش، هم در کلامش.